Pirmas įspūdis parduodant būstą veikia kaip „filtras“: pirkėjas per 30–90 sekundžių nusprendžia, ar objektas jam įdomus. Ir tai vyksta dar prieš skaitant skelbimą – vien iš nuotraukų. Home staging nėra brangus remontas. Tai strategiškas paruošimas, kad būstas atrodytų šviesus, tvarkingas ir lengvai „įsivaizduojamas“ kaip būsimi namai.
Šiame straipsnyje – aiškus planas, ką daryti pirmiausia, ką sutvarkyti verta, o ko – neapsimoka.
Kas yra home staging ir kodėl jis veikia?
Home staging – tai būsto paruošimas pardavimui taip, kad jis atrodytų patraukliausiai kuo platesniam pirkėjų ratui. Tikslas:
- pabrėžti erdvės privalumus
- paslėpti trūkumus, kurie krinta į akis
- sukurti neutralų, „švarių namų“ jausmą
- padėti pirkėjui greitai įsivaizduoti gyvenimą tame būste
Svarbu: staging nėra apgaulė. Jis panašus į prekių išdėstymą parduotuvėje – ta pati prekė, tik pateikta taip, kad norisi ją pirkti.
1 žingsnis: depersonalizavimas ir „perkrovimo“ efektas
Pirkėjui svarbu matyti savo ateitį, o ne jūsų praeitį. Todėl pirmas darbas – nuimti viską, kas per daug asmeniška ar vizualiai „triukšminga“.
Ką padaryti:
- paslėpti šeimos nuotraukas, diplomus, magnetukus, religinius/sportinius atributus
- nuo paviršių nuimti 70–80 % smulkmenų (kvepalai, žvakės, suvenyrai, žaislai)
- spintose palikti daugiau oro (pirkėjai tikrina spintas!)
- jei yra daug baldų – dalį išnešti arba sustumti, kad atsirastų praėjimai
Kodėl tai verta:
mažiau daiktų = didesnės erdvės jausmas. O erdvė parduoda.
2 žingsnis: generalinis valymas, kuris pakeičia viską
Švarus būstas visada atrodo brangesnis. Net jei remontas senas, švara sukuria „prižiūrėto turto“ įspūdį.
Svarbiausios zonos:
- virtuvė: riebalų dėmės, gartraukis, stalviršiai, plytelių siūlės
- vonia: kalkės, silikonų pajuodavimai, veidrodžiai
- langai: švarūs langai = daugiau šviesos nuotraukose ir apžiūrose
- grindys ir kampai: dulkės, plaukai, įbrėžimai
Triukas:
jei abejoji, ar verta valyti – verta. Pirkėjas tai pamatys.
3 žingsnis: šviesa ir erdvė – jūsų nemokami „pardavimo agentai“
Tamsus būstas rinkoje praranda taškus. Šviesa sukuria dydžio, švaros ir jaukumo pojūtį.
Ką padaryti:
- atitraukti užuolaidas, nuimti tamsius roletus
- pakeisti perdegusias lemputes
- rinktis šviesias („warm white“) lemputes, ne šaltai mėlynas
- veidrodžiais arba šviesiais akcentais vizualiai „padidinti“ erdvę
- jei langai į šiaurę – papildomi šviestuvai kampuose daro stebuklus
4 žingsnis: neutralūs tonai ir ramus fonas
Stipriai išskirtinis interjeras gali būti gražus, bet jis siaurina pirkėjų ratą. Neutralumas plečia.
Jei įmanoma:
- nudažyti sienas šviesia neutralia spalva (balta, šviesiai pilka, smėlio)
- nuimti labai ryškius tapetus ar „drąsius“ raštus (nebūtina visur – užtenka problematiškų vietų)
- pakeisti pasibraižiusias ar stipriai „nuvaikščiotas“ grindjuostes
Ką tai duoda:
pirkėjas mato ne „jūsų stilių“, o „gerą pagrindą savo stiliui“.
Ką apsimoka sutvarkyti prieš pardavimą?
Čia svarbiausia taisyklė: sutvarkyk tai, kas krinta į akis ir atrodo brangu taisyti pirkėjui.
A) Maži, bet matomi defektai (aukščiausia grąža)
- klibančios rankenos, durų vyriai
- įtrūkimai sienose
- atšokę tapetai ar dažai
- silikonas vonioje ar virtuvėje pajuodavęs
- lašinantis čiaupas
- netvarkingi laidai, rozetės
- sulūžusios plytelės ar grindų lentos
Kodėl verta:
pirkėjas šiuos dalykus automatiškai padaugina galvoje iš 3 ir atima iš kainos.
B) Virtuvė ir vonia (kritinės pirkėjo zonos)
Tai dvi brangiausios patalpos remontui. Jų būklė smarkiai veikia kainą.
Nebūtina daryti kapitalinio remonto, bet verta:
- pakeisti silikonus, tarpelius, pajuodavusias vietas
- atnaujinti rankenėles ar spintelių fasadų smulkmenas
- sutvarkyti ventiliaciją, kvapus
- pakeisti labai nusidėvėjusias/kalkėtas maišytuvų dalis
- jei vonia „pavargusi“ – naujas užuolaidos laikiklis, kilimėlis, balti rankšluosčiai sukuria „spa“ efektą
C) Grindys ir sienos (jei situacija akivaizdžiai bloga)
Apsimoka, jei:
- stipriai nutrintos grindys
- labai ryškios ar purvinos sienos
- vizualiai „sumažina“ būstą
Dažnai užtenka vieno sluoksnio dažų ir vietinių pataisymų.
Ko dažniausiai neapsimoka daryti?
Štai kur žmonės perleidžia pinigus be realios grąžos:
- kapitalinis remontas visame būste prieš pardavimą
- brangūs dizaino sprendimai (nauja virtuvė „iš nulio“, jeigu sena funkcionuoja)
- labai specifiniai interjero pirkimai „pagal save“
- premium technika ar baldai, kurių vertės pirkėjas neįskaičiuos
- įmantrūs renovacijos projektai, kurie prailgina pardavimą
Trumpai:
jei negalite paaiškinti, kaip darbas padidins kainą arba sutrumpins pardavimo laiką, jo greičiausiai nereikia.
Greitas staging sąrašas prieš fotosesiją / apžiūrą
Per 2–3 val. galite padaryti didelį skirtumą:
Svetainė
- nuimti perteklinius daiktus nuo stalų
- pagalvėlės, tvarkingas pledas
- palikti 1–2 akcentus, ne daugiau
Virtuvė
- švarūs stalviršiai (jokių indų, kempinių)
- paslėpti šiukšliadėžę
- tvarkinga kaitlentė / orkaitė
Miegamasis
- lova kaip viešbutyje (tvarkingai užtiesta)
- minimaliai daiktų ant komodų
- neutralus apšvietimas
Vonia
- jokių šampūnų ant kraštų
- švarus veidrodis
- balti rankšluosčiai
- švari užuolaida / dušo stiklas
Koridorius
- tvarkingi batai, striukės paslėptos
- šviesa, veidrodis
Mažas biudžetas? Štai 5 dalykai, kurie beveik visada atsiperka
- Dažai + sienų pataisymai (šviesi neutrali spalva)
- Generalinis valymas (įskaitant langus ir vonią)
- Smulkių defektų sutvarkymas (rankena, silikonas, čiaupas)
- Apšvietimo atnaujinimas (lemputės, šviestuvų švara)
- Mažesnis daiktų kiekis (erdvės efektas)
Visi šie veiksmai kainuoja santykinai mažai, bet pirkėjo akyse „užkelia“ būstą į kitą lygį.
Pabaigai: staging tikslas – greitesnis pardavimas už geresnę kainą
Parduodant NT patiems, didžiausias ginklas yra ne gudrūs triukai, o aiškus, tvarkingas, šviesus būstas, kuris nuotraukose atrodo geriau nei konkurentai. Home staging padeda:
- sulaukti daugiau skambučių
- turėti stipresnę poziciją derybose
- parduoti greičiau
- dažnai – ir už aukštesnę kainą